en underbar dag =)

har haft en alldelles underbar dag idag =)

min underbara sambo har vart ledig och mockat ur hela mitt stall...



och då menar jag att det vart ett j*vligt slitsamt arbete...då tre av boxarna vart fårbädd med spån och hö och sånt blandat och rejält hårdpackat.
men han gjorde det för min skull *gullgubben*

och medans han gjorde detta passade jag på att ta ut Reko på en sväng.

Vi red en annan runda idag än den vi red sist och det gick SUPER BRA!!
Vi red en runda där det är ganska blött i marken och lite små rinnigt här och var och han bråkade lite, men jag sa till han ordentligt och sen gick det hur kalas som helst.
sen när vi red hemmåt så passade jag på att "tvinga" honom över en liten bäck som gick vi sidan av vägen. dvs vi skulle över ett dike.
Först trilskades han lite och ville inte alls vara med på detta, men efter att jag använt spöet en gång på honom så tog han ett JÄTTE skutt rätt över diket. och såklart fick han så mycket beröm att han blev alldelles till sig =)
sen red vi över det igen och igen och igen och igen och igen och igen tills han slutligen bara gick rätt igenom diket och vattnet utan att bry sig särskilt nämnvärt.
Då nöjde vi oss och sen skrittade vi hemmåt.
men längs med asfalts vägen så går det också en lite "bäck" eller vad man ska kalla det, så även den passade jag på att få honom över och i och så. sen gick vi i "bäcken" en bit för att sedan trotsa ett annat SUPERLÄSKIGT moment i Reko´s ögon, nämligen det läskiga fårstaketet och paddocken med dess vatten i.
Men även här vart jag på honom och då gick han snällt. och gick vi ett par gånger fram och tillbaka tills han lungt lufsade förbi.
en sådan go kille han är!!
Nu börjar jag se lite av den dära personligheten som jag såg när jag vart och provred honom.
Trodde ett tag att jag helt hade tappat omdömmet om hästar, men Reko ville väl helt enkelt vara reko =) och visa att han kan.



Så sen när vi vart i stallet så klappade jag honom en massa och han fick en massa pyssel och Alfons hämtade morötter som vi sedan matade honom med. och Reko verkade så nöjd så =)
sen tog Alfons på sig hjälmen och ville rida. Så han fick rida ut på Reko och han gick så lungt och fint så att Alfons inte skulle halka av. och det gick hur bra som helst.


Sen ville Alfons rida Dante. men först gjorde vi bananpannkakor och alfons åt 1 medans lilla matvraket Loke åt typ 5-6 st. Han äter verkligen som en liten häst, men det är ju bra, så mycket som han rör sig och håller igång.



Sen efter lunchen så hämtade jag in Dante så fick grabbarna borsta och hålla på.
Och sen red Alfons en sväng och jag gick med. Vi gick längs med vägen och plockade lite smultron... men Alfons med all sin tur, blev såklart biten av en massa pissmyror, så vi fick skynda oss hem och sen tvätta benet och smörja med salva.

sen när Alfons och Sascha grillade ja, då la Alfons på nått sätt foten mot grillen så nu har han brännblåsor på foten, men med lite såndär salva sen han sista brännskada då han brände handen, så blev allt genast lite bättre.
Han fick salva, kompresser och ett bandage och lite alvedon nu ikväll och nu sover de som små änglar båda två.
såklart fick även Loke ett plåster på foten, fast han egentligen inte har ont, men man vill ju inte vara sämre än storebror =)

så, ja det vart la våran dag lite sisådär "snabbt".

*puss*

ps: Jennie, vänta bara, nu är fåren nere på skogsbetet, så snart är de nog på rymmen igen, men skulle det visa sig att de är smarta nog att INTE rymma, så kan jag ju alltid valla upp dem till din trädgård om du vill =) lixom bara för att ni skall få denna cowboy wild feelingen =) som du saknat så himla mycket!! Kramar på er!

Kommentarer
Postat av: Zarah, Ella och Johan

Åh, va mysigt=)

Varit nåt på yran i helgen?

Har updaterat min blogg nuuu.

Kraam

2009-08-02 @ 13:14:05
URL: http://zarza.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha ja jag vill ju gärna tro att jag e en cowboy (girl) fast utan häst=)

Hur lyckades han lägga foten på grillen? Fast det är ju Alfons vi pratar om, han lyckas ju med det mesta den lille godingen!

Kram!

2009-08-03 @ 20:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0