magsjuka och frågor....

bläää... andra dagen som jag ligger sjuk i magsjuka, men jag har börjat piggna till lite
så imorgon är jag nog som vanligt igen *håller tummarna*

iallafall

fick frågan för ett par dagar sedan av en gammal kompis
varför äter du inte kött? är det för att det är synd om djuren eller för att du helt enkelt inte vill äta kött?
vad är det egentligen för konstig fråga...varför är man så konstig om man inte äter kött.
kanske skall man ställa samma fråga till alla köttätare:
varför äter ni kött? är det för att det inte är synd om djuren eller för att du helt enkelt vill äta kött?

vad fan spelar det för roll?
måste man ha en förklaring till allt? måste man vara stoppad i fack hela tiden?
kan man inte bara få äta det man vill, oavsett om det är gris, fågel, fisk eller grönsaker???

nä, nu ska jag masa mig ut till stallet och hjälpa min underbara sambo som för andra dagen i rad gör stallet åt mig.

puss på dig älskling!


Kommentarer
Postat av: Zarah

Åh, va jobbigt för er.. Skönt att ni är på bättringsvägen!

Johan har åkt på Körtlefeber.. :S

Så nu är Ella hos sin morfar för att slippa tampas med en kinkig pappa. :)



Jo, vi hade kalas, Ellas första år och allt. =)

Hon var på strålande humör hela dagen=)

2009-01-27 @ 00:03:25
URL: http://zarza.blogg.se/
Postat av: Elinor

kul att du kommenterar hos mig :D

Kollar din blogg efter nya inlägg varje dag ;)

Krya på er!

2009-01-27 @ 08:47:24
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: H´s fru F

Klart man får äta vad man sj känner för. Vill man inte äta kött så e de bara att låta bli å andra som frågar får helt enkelt hör på att man inte vill å acceptera de så! Igentligen ska man inte behöva ha någon förklaring till varför man inte äter kött utan de ska igentligen tillhöra vanligheten som om man åt kött.



just nu sitter vi å pott tränar näst lilla Y (din kompis) hoppas på att de funkar då de e sååå dyrt med 2 blöjbarn. Jo kom på de att så fort du läs detta måste du kontakta mej på något vis har en sak att tala om för dej å S!

Hur e de me dina småttingar annars då? här e de ögoninflamation å förkylningar på var å varannan.



nä nu ska lilla Y å jag se om momma kommit på msn så vi kan surra lite å se om man kan bestämma en träff längre fram.

kram på dej å sköt om dek

2009-01-27 @ 12:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0