en hel dag på Jamtli.

imorse så fick jag en sådan lust att göra nått kul med ungarna.
orkade verkligen inte vara hemma och fixa idag, så vi bestämde oss för att åka till jamtli =)

och till på köpet så fick vi ju en glad överraskning när vi kom dit,
jo, Jämtkraft bjöd på inträde, reflexer, festis och frukt =)
så barnen fick en välbehövd liten energikick innan vi gick in på museumet.

det är så kul att vara på jamtli, tycker jag. det är så mycket att titta på och ungarna hade hur kul som helst.
jag tog nåra kort men jag lägger upp dem senare eller imorgon.

Loke sprang runt han med och tog på allt han kom åt och skrattade och hade super kul.

Alfons, hade som vanligt världens bästa självförtroende, så han pratade med alla och lekte med alla barn, höll koll på sin lillebror och lekte och busade. det är så himla underbart att se ungarna när de nu har blivi så "stora" (loke 1 år och alfons 4 i april) och kan leka tillsammans och med andra.

Loke tar ju efter allt som Alfons gör och vill göra det exakt likadant, fast oftaste så blir Loke sur för att han inte kan, men då är underbara storebror Alfons där och hjälper lillebror Loke direkt.

jag vill inte lägga så mycket på Alfons eftersom han är ju "liten", men han vill ju-
han vill hjälpa lillebror, han vill se till att lillebror är glad och allt alla är nöjda och glad.

jag har nog världens bästa och goaste ungar!

undra bara hur bebbe nr 3 i magen skall bli?!

fick förresten veta att min bio.morfar är tvilling, asså han har en tvilling bror,
tänk om man skulle få tvillingar nu? blotta tanken är underbart, men det skulle bli ganska så bökigt,
men å andra sidan ännu mera kärlek <3 och kramar och pussar

men men det märker man väl ev den 27/3 då Bm skall lyssna på magen och höra hjärtat =) eller hjärtanen =D

lyssnar nu på nyheterna, tydligen så är det många i sverige som gör abort efter ultaljudet pga att bebben har fel kön... hmm...sjukt...
jag skall inte säga vilka människor det är som jag tror som gör på detta sätt.....
men det är sjukt!!!

iallafall nu skall jag väl ta och masa mig bort från soffan och ut till hästarna...

nova hade trampat sig på vänster fram, strax ovanför hoven, och dratt ut en del av sömmarna på skor på samma hov. så det vart en liten reva där igår, men hon hade inte ont och ömmade ingenting igår, och imorse såg allt bara bra ut- skönt. vill verkligen inte att hon skall skada sig och vara skadad.
Även fast jag inte rider så ofta så vill jag ändå att hon skall vara hel för sin egen del lixom.

jag måste även köpa en greengard (eller vad de heter) till Dante, jag är lite rädd att han äter för mycket hösilage på dagarna när han är ute med mina stora hästar.
han är ändå 21 år och inte gått på kraftigt bete och jag vet inte hur mycket hö han har gått på ute heller....
jobbigt bara att greengarden (eller vad det heter) kostar typ 495 kr eller så.
men är det nån som hittar billigare så säg till!!

jaop, nu hann jag inte ut i nyhetspausen så nu får hästarna snällt vänta till efter Beck, men å andra sidan, det är "varmt" ute idag så jag tror inte de klagar allt för mycket....hoppas jag =D

Puss puss
 


Kommentarer
Postat av: ElinorElinor

men om du går kan ju jag gå :p

2009-02-25 @ 20:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0