nu är det dags igen =/

jag mådde ju super dåligt i början av min graviditet, allt vart äckligt i matväg, kunde knappt dricka nått förutom saft,
och nu är vi där igen...



märkte i går att jag hade börjat tycka att allt är äckligt igen och så har jag börjat kräkas igen.
Jag tycker allt som har med potatis, pasta, ris, mjukt bröd och så vidare i all oändligthet är skitäckligt!!
Jos, både äpple och apelsin, är det spy varning på.
Jordgubbar går att äta en eller 2 stycken sen mår jag illa.
frukt går sådär, likaså grönsaker, knäckebröd kan jag äta 1 om jag har smör på och knaprar försiktigt i mig det.
Ja, som ni ser, det mesta är äckligt helt enkelt.
skall åka till järpen en sväng sen med Sascha och barnen och så får vi gå ett varv inne på coop/ica och se vad jag kan hitta som inte får mig att kräkas.
försökte med mina favorit godisar men de får mig att må illa, provade med popcorn = fontän kräkning, funderade på ostbågar = spykänsla... ja så kan vi hålla på i all oändlighet.

fick iallafall veta att vi förhoppningsvis får ett nytt kylskåp idag eller snart iallafall...vilket är hel underbart och bör bidra till att jag kanske tycker att det iallafall är mindre äckligt att öppna kylskåpet...det är gammalt och läcker nått mystiskt...
ingen annan känner att det luktar äckel så det är la bara jag, men vi ska ju ändå byta så jag tackar och tar emot.


sen har vi värsta flugattacken här inne *blääää*
de sitter i fönsterkarmarna de små äckliga äcklen och kryper in genom  och sitter längs med fönstren *blää*
så när man sen öppnar fönstret då kommer det ut typ 2 miljoner äckliga små flugor och sätter sig överallt längs med lister och tak... vad gör man åt dem?
funderar på att köpa nått medel som man kan spruta i fönstren så att inte flugorna vill komma in... men var hittar man det och vad kan det vara för medel??
*hmm* får lov att fundera lite...



sen har baggarna börjat rymma =/
så idag skulle jag egentligen ha spikat upp plank längs med bagghagen, längs med marken och högst upp vid slutet på nätet... men det får jag försöka att hinna med ikväll...

sen måste jag dammsuga med... blivit helt fanatisk på att dammsuga och torka golv...allt luktar ju äckligt...
fast som sagt...det verkar inte vara nån annan än jag som känner detta...
kanske har vi samma syndrom Elinor?? dvs att vi är gravida ;)

nä nu ska jag ta min stora val röv och flytta mig från soffan och hämta in lite tvätt så att jag kan hänga upp nytt och sen skall det jag tvättade igår upp på andra våning.
fick förresten tvätta om en hel tvätt idag för att det vart flugor som "kramades" på mina byxor som hängde på sträcket. och jag HATAR flugor, de är så äckliga... så det vart bara att tvätta om.... är man knäpp eller???

hmmm...undra hur många gånger ordet äckligt har kommit upp i detta inlägg??
den som orkar räkna dem och sen talar om resultatet för mig, vinner evig ära =)

*puss*

Kommentarer
Postat av: H´s fru F

Hej snuttan!

Ja de ska finnas något som heter Kill it på sprayburk men de dåliga me de e att man måste stänga alla fönster/dörrar å ta ut alla djur som e inne å spraya på kvällen innan man lägger sej sen på morgonen e de bara att dammsuga flugorna, men de e ju bara en lösning för stunden annars så kan du köp ett fluggrill å sätta i fönstret kan ju funka de med.

Ja du de e inte lätt att vara gravid inte (inte alla gånger kanske) men tänk dej då de e över va skönt de e då!

Hahaha ja du ja försökte få med alla som hade ordet i å de vart en del ;)

har säkert glömt någon men de gör ju inget va 12 st ja hitta

Äckligt: 6

Äckliga: 3

Äckel: 1

Äcklen: 1

Skitäckligt: 1



Nä nu ut i solen å myspysa lite kram så länge

2009-08-07 @ 15:23:32
Postat av: Elinor

HA ha ja.JAg tycker ju med de mesta luktar äckligt! Trävs därför inte så bra längre här hemma som jag gjort... Kylskåpet tycker jag inte luktar så illa, men men david fick jag hålla andan varje gång jag öppna det. (fy fan vad kylskåp luktar när man känner lukten) däremot har jag svårt för vårat skafferi, sovrum, badrum, hall uppe och toa nere... luktar nytt och målarfärg. Bläk. Ja sovrummet har ju en lukt längs en vägg som jag vet inte vad.

Börjar oroa mig för att jag kommer känna den lukten även när knodden har kommit. Då vill jag nog flytta, ska man stå ut med sån lukt????

Svarade på din kommentar i min blogg, under inlägget besviken.

Kram

2009-08-08 @ 13:24:31
URL: http://www.nossposs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0