ja vad ska man säga??

har inte riktigt bestämt vad jag skall blogga om idag.

igår vart jag och ungarna i stan och handlade kläder.
det vart ju 25% rea på alla jeans på lindex så jag passade på att köpa 2 par till Alfons och 1 par till Loke.
sen köpte jag 2 par mjukisbyxor till Loke och ett par till Alfons, och sen fick de varsin "big pack" med strumpor, då våran tvättmaskin verkar ha en förmåga att äta strumpor.
är tydligen ganska vanligt bland tvättmaskiner det dära med strumpätning.... men men nu fick de iallafall nya och jag ska väl i nån lugn stund ta och skaffa mig en sån där strump påse som man lägger sockarna i när man tvättar så att det alltid kommer ut lika många strumpor som man la in.
sen vart vi en kort sväng på H&M med och handlade ett par supergoa mamma (gravid) jeans till mig.
hade ju bara ett par hemma och när de är i tvätten är jag tvungen att trycka ner min rumpa i mina vanliga smaljeans vilket brukar resultera i att mina fötter och ben dommnar bort.
så nu har man två par gravidjeans som man kan ha och nu ser man normal ut och behöver inte gå som en anka för att fötterna dommnat!! bra va?

sen efter våran lilla shoppning åkte vi till djungelhuset och där fick ungarna leka av sig ordentligt.
Alfons är ju en sådan bra storebror som alltid skall ta hand om lillebror Loke, så jag satt där uppe vid rutschkanorna och hjälpte Loke ner emellanåt, men han åkte rutschkanan själv och han sprang efter storebror hela tiden och lekte.
det är så underbart när man kan åka med dem på sådana saker fast man själv är lika rörlig som ett kylskåp, eftersom de lyssnar och hjälper varandra och så.

sen efter djungelhuset så åkte vi till barnens hus efter att pappa sascha sagt att är vi ändå i stan så kan vi hämta en leksak till Alfons för att han har varit så duktig med att sluta med napp.
kan ni tänka er! nu har han vart nappfri i snart 6 veckor =)
mamma är mycket stolt över sin fina pojke!!
iallafall, han valde en Transformers som är ett stridsflygplan och blir en robot.
Han älskar denna leksaker och är väldigt försiktig och leker med dem utan att försöka bryta sönder den. han har blivit stor. (hur gick det till?? nyss vart han ju en liten söt bebis och nu är han en stor fin kille som bara försöker göra allt så bra han kan, fast jag måste bara fråga?? visst är 4 år en klumpig ålder? jag har aldrig sett alfons så klumpig som han är just nu, men det är nog bara en fas som förhoppningsvis går över....fast å andra sidan så är jag ganska klumpig i bland med, så det kanske är ärftligt...)
Sen fick ju Loke en liten transformers med.
det är en grön bil som det poppar upp en robot ur när man trycker på den.
Loke är helt kär i denna gröna bil/robot.
Visserligen vart det ju bara Alfons som skulle få en leksak, men vi vart tvugna att ge Loke nått litet med så att inte han skulle ta Alfons transformers. för vi kan ju alla gissa hur den skulle se ut sen om Loke skulle få tag i den. typ 1000000 bitars pussel =P

nej nu är klockan mycket och jag bara svammlar på.
Sascha är med sin moster och hennes man och deras dotter vid kougsta sjön och fiskar.
Alfons skall med dit imorgon om det inte blåser och är tråkigt väder.
och är det okej väder, ja då följer nog jag och Loke med oxå.

Hoppas även på en liten stund av lugn imorgon så att jag kan ut med Reko en sväng.
Han har det bra där i hagen, men jag saknar att rida honom. ev om jag kanske skall köra, men vi får se. beror på hur mycket tid jag har dvs hur sent det blir och hur jag mår.

Lägger in en bild här nedan på Loke som somnat i soffan.
Bilden är tagen idag:


Kommentarer
Postat av: Elinor

Ja david snubblade väldigt ofta och då på ingenting :p Nu när han e fem e de bättre =)

2009-08-15 @ 19:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0