första dagis dagen

Loke och Alfons började ju dagis idag.

Alfons tar allt med en klackspark som vanligt och verkade trivas.
det märktes att han har saknat dagis då han vart på betydligt bättre humör där än på ett bra tag hemma.

Loke var först lite misstänksam men sen hittade han en cykel och sen vart han glad.
och de 1 ½ timmen vi vart där på dagis idag gick det över förväntan bra.

är dock lite fundersam på att det är så korta dagar i början med inskolningen, men det kanske är så det ska vara.
Jag vill ju inte stressa och jag litar på att de på deras dagis vet vad de gör.
de har ju alltid vetat hittills vad de gör, så jag tror det går bra =)

tänkte bara tillbaka på Alfons inskolning när han gick på madesjö, då vart det längre dagar från början, fast å andra sidan så hade det dagiset en mängd brister i allt och verkade närmast besvärade när man sa nått. till skillnad från pärlan (där de går nu). de har ju alltid tid att prata...fast jag pratar nog lite fööör mycket ibland =/
men men that´s me =)

Imorgon är det dags för dagis igen. Alfons går som vanligt 9-14.30
och Loke går 12-14
så vi får la se om Alfons vill följa med hem en halvtimme tidigare...vilket jag tror att han vill.
idag vart vi ju på dagis från 9-10.30 och då ville Alfons sedan med hem.
och jag låter Alfons bestämma hur han vill ha det med sina dagis tider under Lokes inskolning.
jag menar vill Alfons följa med hem när jag åker hem med Loke, då får han det.
onödigt att bråka med alfons om en sådan sak.
jag menar är jag ändå hemma så kan jag ju ha båda om Alfons vill.

Sascha har semester =)
i en och en halvvecka ungefär.
så idag har han hjälpt mig med fårens hage uppe vid fårhuset.
eller hjälpt och hjälpt...han har gjort det mesta och jag satt på en pall och kände mig varm och illamående.
sen åkte han till järpen med barnen och jag gick och sov =P
så fårhagen gjorde han sedan själv klar.

Nej nu ska jag slita mig ifrån datan och kolla slutet på Jurassic Park.

Loke

Alfons

*puss*

Kommentarer
Postat av: Elinor

He he, ja, dee ju så. Tyckte de va jobbigt att va gravid förra gången med, fast på ett helt annat sätt. Men de här e nog ändå sista graviditeten. ska försöka njuta sen, ska bara hitta energin och balansen med. Fast njuter la imellan varven nu med iaf :p Ah du fatta nog vad jag menar!

2009-08-27 @ 18:11:31
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: Elinor

Ha ha,nä jag har inte förskingrat nåra pengar. Men man vet ju aldrig vad dom kan komma på eller så. Dete min hjärna som tänker att tänk om dom tycker jag fuskat eller nåt... Jag har inte gjort nåt fel vad jag vet, men visst blir man nervös när de tar sån tid m.m. Kram

2009-08-28 @ 18:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0