barn och sambo ledig...

ja, i förmiddags åkte sascha med barnen till rörvattnet för att umgås med oma, opa och opas bror med fru.
de skulle fiska och jag ville inte följa med,

så jag har städat hela huset (dammsugit och tvättat golv bara)
och sen har jag kikat på film och slappat i soffan. sovit har jag gjort med =)
så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra...
sitter här med datan och kolla på nån film som inte är särskilt spännande.

sa visserligen att man skulle göra klart baggarnas hage så att de kan få gå ut,
men jag har lixom ingen energi till det.
och jag ska ju faktiskt passa på att vila nu när jag har chansen.
för sascha börjar ju jobba igen nästa vecka.
att han skall vara ledig så lite och att ledigheten skall gå så fort...hatar det!!!
hade önskat att han hade haft minst 2 veckor ledigt,
nu känner man sig stressad varenda dag för det finns alltid nått
som jag vill att han hjälper mig med innan han går tillbaka och jobbar.
typ fårhagen, fårhuset och sånna saker.

men men vi får la ta de få dagarna han ev är ledig framöver och fixa med.
men samtidigt vill vi ju göra roliga saker med honom, och umgås.
jag menar barnen vill ju gärna leka och busa med sin pappa när han är ledig och jag,
hans kära tjatiga sambo,
vill att han skall fixa en massa saker.
men vi pusslar så gott det går.

egentligen skall jag ju inte klaga,
då sascha ibland knyter en knut på sig själv för att försöka få alla nöjda och glada.
och klagar det gör jag väl kanske inte...tycker bara att han borde vara ledig mera...
men men det är la som han säger...längre fram blir det bättre...
och det är det jag tar sikte på...dvs längre fram =)

nej nu ska jag sluta gnälla.
vi har det egentligen ganska bra, det är bara jag som är gravid och trött och har ett gnälla av mig behov och så gör jag det här av alla ställen =)
men men det blir bra tillslut.
han är ledig en vecka i sammband med att bebisen kommer.

pojknamn är fortfarande svårt att komma på... jag gillar Ludvig och Zebastian, men de är så vanliga om man jämnför med Loke och Alfons.
då gillar jag bättre Laban och Odin och Lanjelin... men inget av dem gillar Sascha...
det är svårt det här med namn...med de andra två vart det så självklart vad de skulle heta när de vart födda, och förhoppningsvis är det lika med denna bebis.
Flicknamn är lättare... Beatrix (Trixie) står högst på Saschas lista och det är visserligen fint men jag vet inte...
jag gillar namn som Selma, Kajsa, Troja, Tora och Saga.
och han gillar visserligen de med men det är som sagt svårt.
förhoppningsvis när bebis är född och vi vet om det är en pojke eller flicka, så kommer namnet helt självklart.
Men när man sitter och väntar på att bebis skall bli färdigbakad så sitter man och försöker hitta namn som skulle passa....
Vad har du för namn på din bebis Elinor??

Om det är nån som har nåra förslag på namn på pojkar resp. flickor får ni gärna lämna en liten kommentar om vilka namn det skulle vara. De skall helst passa med Alfons och Loke såklart =)

nehej nu ska jag ta och fixa lite kvällsmat till mig, blir nog korv och bröd hoppas jag...om vi har nån korv kvar dvs... annars vet jag inte alls vad jag skall äta... kanske panpizza...
men men det märker jag när jag kikar in i frysen.

Alfons på Jamtli


Loke på jamtli


*puss*

Kommentarer
Postat av: Elinor

tjejnamn e mycke lätare än killnamn tycker jag!

Finns många jag gillar som tex amanda, julia, elsa, josefine, ella, ja finns många mer men kommer inte på nu när jag sitter här. Killnamn tycker jag e svårt. Patrik kom på ett killnamn (om man nu kan hete de) Tyckte de va väldigt gulligt. Goliat var namnet. Fast det blir lite dum kombination med namnet David. Men man kan ju tänka på den lilla stenålderspojken goliat som va med på en tecknat film på hajk :p Då blir det ju genast gulligare ;)

Ha ha, vi har annars inte diskuterat så mycket om namn. Men vet att Patrik gillar amanda mycket. Men finns en historia till de, samma historia som de va att han tyckte david skulle heta david, så jag vet inte, känns lite dumt.... men vi får se, det e ett jättefint namn tycker jag!

2009-08-29 @ 19:17:47
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: Jennie och Exxa

Gud vilka sötnosar!! Hoppas du på flicka denna gången? Namn är ju så svårt, särskilt till pojkar. Finns nästan inga fina tycker jag. Alfred kanske, passar rätt bra till dina andra och är lite gammeldags. Saga till en tjej tycker jag är jättefint!

Hoppas allt är bra med er! Kramar!

2009-08-29 @ 20:13:30
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0