potatismos och mjölkprodukter....

iallafall
häromdagen fick jag spel på morgonen då verkligen inget gick att äta.
varken macka eller yoghurt eller nått....
så min goa sambo gjorde potatismos till mig till frukost =)
såklart vart det pulvermos för jag kan ju inte äta vabligt mos eftersom då måste man ha smör och mjölk i...
och för tillfället kan jag varken äta smör eller mjölk eller yoghurt.
eller yoghurt kan jag äta, men bara om det är den där speciella yoghurten med strazberry cheesecake smaken.
eller samma yoghurt märke om det är vanilj....
som jag sa till min sambo idag, om detta inte på riktigt vore den sista graviditeten för mig, så skulle jag säga att det var det. för fy vad jobbigt.... jag kan typ inte äta nått utan att må illa.... inte ens pizza sallad =(
iallafall
idag åt vi tacos.
eller resten av familjen åt tacos...
jag åt grönsaker med tacosskal...eftersom jag inte kan äta qourn färs, eller ost, eller creme fraiche...
*suck*
önskar att det vore oktober snart så att bebisen (eller bebisarna...har nämligen fått för mig att det kan vara tvillingar... men det får vi ju reda på när jag är i v18 då vi ska göra ultraljudet) skall komma ut.
fast å andra sidan så längtar jag till sommaren med sol och grönt och långa goa dagar med mys och bad och grillat.
mums!!
så man känner sig lite kluven.... men å andra sidan så finns det inte så mycket att göra åt, då jag kan ju varken skynda på graviditeten eller årstiderna, så det är väl bara att göra det bästa av situationen och luta sig tillbaka och njuta av det lilla man kan äta utan att må illa.

sitter och kikar på Willy Wonka och chokladfabriken.... asså jag älskar den där filmen =)

har för mig att jag hörde nånstans att marilyn manson sökte rollen som willy wonka, och jag måste säga att han hade nog passat hur bra som helst!!
Men att Johnny Depp fick rollen kan jag iochförsig också förstå.

iallafall...
vart på marknad idag i alsen på deras hembygdsgård...
hmm....det var inte så mycket kan jag säga...
trodde att påskmarknad betydde att man hade en del marknadsstånd och så.
men alfons hade kul, fick klappa kaniner och måla ägg.
sen åkte vi och köpte godis och sen åkte vi hem.

ja, det var väl allt än så länge.
kommer jag på nått mera så uppdaterar jag ikväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0