jag har tröttnat....tror jag....

ja, det har jag gjort, jag har tröttnat på att skriva blogg.
inte för att jag inte tycker att det är kul, för det gör jag, tycker att det är kul att blogga alltså.
men eftersom man inte kan skriva vad man vill osv och hela tiden på sätta en censur på sig själv så blir det bara tråkigt.
men men kanske blir jag sugen nåndag igen och kommer tillbaka.

här kommer iallafall en bildBOMB!


de första bilderna är från pimpelfisket på kougsta sjön.

Loke vill ha maskburken =)


Alfons - storfiskaren -


sascha, loke och alfons


tröttsamt att vänta på fisken, tycker Alfons

Tyvärr blev det ingen fisk denna dag, men vi åt korv, solade och hade en mysig vårdag!
Men alla barn fick pris, så Alfons vart nöjd ändå!

************************************************************************************************

Idag den 15/4 så vart vi på badhuset i östersund.
jag vet inte vad som hände....men bilder jag tog vart inte alls bra =(
så jag kan inte bjuda på några bilder från dagen, men men det kommer flera tillfällen.

Imorgon skall jag till Mödravården och kolla att allt är bra med bebis och magen.
hoppas att man kan få på ett ungefär mera säker datum... men det är väl bara att vänta till v.18
men jag är ju snart där, så jag ska sluta tjata....

nej nu ska jag ut till stallet och mocka hos mina odjur hästarna =)

sen har alla "gammel"tackor lammat färdigt.
så jag har för tillfället 10 lamm och 11 tackor.

Skall jag roa er med att skriva ner alla namnen på mammafåret och bebisfåren??
ja det gör jag...
okej, här kommer de: (flicka kursivt och pojke tjockt)
Lärka fick två lamm, Nessie och Nixon (Nixon avled ju tyvärr bara efter ett par dagar)
Salome fick två lamm med,  Ninja och Nacho
Birte fick två tjejer, Nina och Nillea
Emilie fick en STOR kille som fått namnet Nestor
Iris fick en pojke och en flicka, Noel och Nektarin
Pia har också fått två tjejer, Nanne och Natalie.

Skall ta bild på lammungarna och sen lägga ut här, så får ni "ansikten" på lammen.

nej, jag skulle ut till stallet nu va?

Har passat grannens hästar ett par dagar nu....

vill inte lägga ut några namn här, men underbara hästar,
speciellt de två "grova".

så nu skall jag göra allvar på det hela, Nova SKA säljas!
eller hon har ju vart till salu ett bra tag nu, men jag har inte sålt henne pga alla underbara mail man får från en massa 14åringar som vill ha en hopphäst eller en snäll första häst.
fast det står i annonsen EJ NYBÖRJARE!
men man kanske inte är nybörjare om man ska köpa sin första egna häst....
jag tycker iallafall att man inte ska välja Nova som första häst...då kan man ju tyvärr bli ganska så besiken...
så hon är mycket häst och mycket temp och mycket allt.
och inte särskilt lugn och fin skogsmulle och så.
nja, den rätte till Nova finns därute....bara den rätte för Nova ville dyka upp!!!

ja ja, nu ska jag ut till stallet,,,,
har jag skrivit det 3 ggr nu eller?
ja ja, NU går jag ut till stallet!

*puss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0