grilldag (igår) och Tännforssen idag!

igår skulle vi åka till vårat "gamla" fiskeställe med då vart det nån knasig bonde som ställt två ensilage balar mitt i vägen så vi kunde inte köra in där, tyvärr-
så vi körde hem istället och grillade istället,
sascha köpte världens goaste grillkött i Mörsil...måste dit snart igen och handla grillkött.
MUMS!!! säger jag bara!!
Så här kommer lite bilder:


springande får... kanske såg de nått läskigt.


ett av lammen ligger och myser. minns inte namnet nu, det blev så många lamm på en gång så jag har svårt att minnas vad alla heter. men jag har det uppskrivit =)


Loke i sin nya fina jacka, vill sno kamera väskan.


alfons provar att cykla utan stödhjul en väldigt oplan gräsmatta.
han blev ganska sur när han bara välte. men han försöker iallfall =)


Gordon kommer hem efter en förhoppningsvis lyckad råttjakt...


Min fina fina Chaplin...han är bara två år men ganska grov och stoor!

Nu kommer det lite flera bilder från Tännforssen idag!

Loke och forssen.


första och enda bilden hittils på oss alla 4 tillsammans.
Sascha, Alfons, Jag, Loke


En del av Tännforssen. ser ni regnbågen? vackert vackert!

Ja, sen vart vi och fikade på restaurangen som finns där vid tännforssen.
supergod mat och trevlig personal. Kan VARMT rekomenderas!
Här iallafall bestämt efter en idé från Sascha att vi skulle bli mat/fika recencenter.
Vi är ju ena riktigt fika och ute ätar människor.
Har ju massa favvo ställen här i jämtland.
så nästa gång vi är nånstans så får ni en utförlig beskrivning av maten, stället och bemötande och pris.
så vet ni vart ni skall gå nästa gång ni är nånstans i närheten =)
och såklart hur barnvänligt det är!

iallafall... idag åt vi:
Renskavssoppa som by the way vart såååå himla god! sjukt att en rensoppa kunde vara så god och krämig.
resten vart vanlig hamburgare och sascha åt älg. var gott, inte överväldigande men gott =)

nej nu ska jag återgå till att pilla bort navel ludd och äta godis.

Hoppas att alla ni som är på klassträffen ikväll har superkul!
glöm inte att berätta för mig sen bara!

*kram å puss*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0