snöööö

idag när vi vaknade hade det kommit snö.
liiiite snö, men ändå snö =)

hoppas bara att det kommer mera snart så att det blir ordentligt pulka väder.

kom då helt osökt att tänka på att vi måste köpa pulka, och skridskor.

när vi är i stan på måndag/tisdag så skall jag kolla på skridskor och pulka.
skridskor till alfons och pulka till alfons & loke.
vi har sådana bra backar här så ungarna lär la åka superfort.

kom också på att jag måste koppla bort strömmen från understa tråden,
är ju lite onödigt om den är på när hästarna ändå inte går i de hagarna som den understa tråden behövs.

ja, Alfons och Loke busar på som vanligt med varandra och busar med sin mamma så att hon blir galen, eller ska man säga galnare? *mooohahahaaa*

det är inget bra på tv idag *suck*
S la barnen i dag så jag vart klar i stallet tidigt.
idag fick de komma in vid 20, och det händer aldrig annars att de kommer in så tidigt, eller jo, onsdagar med. för då lägger S barnen också.

Nova fick nya dojot häromdagen, med snösula och brodd.
så medans stackars Chaplin (ett åringen som är barfota) går runt och halkar i hagen, så går hon hur säkert som helst.
vem vet kanske slipper jag hälta på henne denna vinter för att hon inte halkat omkull, som hon annars alltid gör.
Super nöjd med dessa broddar =)
 
*puss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0