hurra det snöar, hurra det snöar!

nu har snön kommit.
det är hur mycket som helst, fast "jamtarna" säger att än är det lite,
så allt är väl relativt antar jag.
Jag och ungarna tycker iallafall att det är mycket snö och vi är glada för den.
hoppas att den stannar länge, minst över nyår och trettondagen och lite till helst....

alfons har börjat på dagis igen efter en veckans semester.
eller, det var ju S som hade semester och då fick Alfons oxå vara ledig.
på måndagen så var vi på storsjöbadet i östersund och sen på fredagen så var vi på Holiday Inn i Åre på det badhuset.
jag gillar storsjöbadet och holiday inn, men holiday inn var varmare. nästan så att man blev helt svettig av att bada =D
mystiskt men roligt.

Sen på tisdagen så var vi i östersund igen och julhandlade lite, typ julpynt, julgranskulor m.m
Gissa vad vi ska ha för färg på julgranskulorna i år?
gissa rätt och ni vinner ett fint pris.

Än så länge hemligt.

resten av veckan så har vi städat, åkt pulka, mysit, fikat, ätit god mat, vart barnlediga varsin dag, och bara vart tillsammans. underbart!

Tog kort idag på vardagsrummet så att ni skulle få se hur vi pyntat,
men eftersom jag är totalt senil så har jag tappat bort kameran igen.
*suck*
tänk sen när barnen är stora:
-mamma, var är bebis fotona på oss?
- va, bebis foton? har jag barn?
*suck*
jag måste ta och käka hjärntabletter eller nått så att jag slutar att glömma grejer hela tiden.
men men jag har inte glömt barnen nånstans än =)
så, så illa är det nog inte än *ha ha ha*

nej nu ska jag ut till stallet och sen skall jag leta upp kameran och sen skall jag kolla på desperate housewifes.

Ni får hålla till godo med några bilder från festen istället =P







Kommentarer
Postat av: Anonym

Julgranskulefärg: svart.

Ja vi kanske kan ta en dag och komma förbi, beroende på vad kusinen och de säger eftersom de också är med. Annars kanske vi kan ses inne i Åre eller nåt :-)

Jodå jag har kvar ditt nr. Allt bra annars?

2008-11-25 @ 20:39:35
Postat av: Linnéa

Jag hade också tänkt gissa svart ju...

Får väl gissa på rosa istället då. Eller vita...

Vita blir mitt svar.

2008-11-25 @ 23:34:29
Postat av: Linnéa igen

Förresten. Du får gärna skicka ett pris även om jag gissar fel! :)

2008-11-25 @ 23:35:23
Postat av: Maria

Svar till Linnéa:

du har ett halvt rätt om jag säger så.



Vi skall ha två färger i granen...

2008-11-26 @ 12:16:03
URL: http://bleckosen.blogspot.com
Postat av: Elinor

he he, min första tanke va svart med... :p säger la blå, de tycker jag e fint iaf!!

ÅÅ vad mysigt med massa snö, den pyttelillasnön vi hade regnade bort inatt/morse :(

2008-11-26 @ 17:05:44
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: H´s Fru F

Får väl gissa ja med men e jättedålig på sånt ;) inte så sällan jag har fel men i just detta må ja ha de hahaha. Min gissning e Rosa och Lila.

Hoppas på du har de gott kram på dej.

Postat av: Linnéa ännu en gång.

Vita och blå såklart! :D

2008-11-26 @ 22:35:12
Postat av: Maria

nä, gissa igen!

2008-11-26 @ 23:25:54
URL: http://bleckosen.blogspot.com
Postat av: Maria

Till Fredrika:

jag kan inte lämna kommentarer på din blogg.

så du får min msn här istället:

[email protected]

2008-11-26 @ 23:35:12
URL: http://bleckosen.blogspot.com
Postat av: Linnéa så klart

Vita och gröna!?

2008-11-26 @ 23:35:42
Postat av: H´s Fru F

Svart Rosa kanske de e då.

2008-11-27 @ 00:05:30
Postat av: Angelika

Hade också en tanke på att gissa på svart först..men gissar nog på,rosa,lila

2008-11-28 @ 09:17:19
URL: http://melispelis.blogspot.com
Postat av: Maria

kom igen nu!

Gissa igen!



2008-11-28 @ 14:22:07
URL: http://bleckosen.blogspot.com
Postat av: F igen

Rosa & Blå kanske

2008-12-01 @ 10:43:44
Postat av: H´s Fru F igen

Men Röd med vita mönster å vit med röda mönster. nu då.

2008-12-03 @ 02:57:16
Postat av: H´s Fru F

hahahahha jag vet jag vet

2008-12-03 @ 22:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0