tack så hemskt mycket....

ja, var på hälsocentralen i Krokom idag och skulle ta blodprov,
då får jag den mest inkompetenta (ja ja skit i stavningen, man fattar vad jag menar) k*rringen!
Hon stack på nått konstigt sätt i armen, inte i armvecket som man skall göra, utan typ en bit nedanför armvecket.
Så jag säger bara, Tack så mycket!
Efter att jag hela mitt liv haft sprut och stick rädsla blev jag av med den för ca 4 år sedan för min underbara Marianne, nere på mödravården i nybro, "botat" mig från rädslan genom att vara snäll, lugn och förstående.
Så nu har denna hemska människa dragit upp all rädsla igen.
Hur kan man ens få jobba med sånt om man inte kan ta spruträdda människor?
Äh, jag tänker aldrig mera gå dit, eller till nått annat sjukhus heller. Kanske till Marianne i nybro, men det är väl chansen ganska liten för att man ska få.
Hela sjuksystemet här upp verkar, tyvärr, vara helt efter sin tid och super omodernt.
Synd, då allt annat här i jämtland är helt underbart.
Alla personer jag träffat och grannar och så har vart och är helt underbara och super trevlig.
Trivs kalas.
Men så ska man vara med om nått sånt här just med sjukvård som jag är så himla rädd för.
Och eftersom jag vägrar att flytta, så kommer jag inte att gå till nått som har med sjukvård att göra.
Nej tack!

Vi har vart i Åre idag också, åt på Max, mums!
Det var säkert för att S ville att jag skulle tänka på nått annat och då är hamburgare ett bra knep, då jag är väldigt svag för det, speciellt Max hamburgare och då Frisco meny. *mums*
och deras jordgubbsmilkshake *mums*

ja, nu skiter jag i denna dag och ska förmodligen ut och rida en sväng.

De gamla ägarna till gården hade tydligen vart här hos grannarna i helgen och sen hade de vart nere vi fårhagen och på ett ställe hade de hittat ett gammalt djur kadaver och björnspår och att det var rivet i staketet.
Så jag ska nog ner och kolla. men jag tror knappast att fåren går dit björnen (om det nu vart en björn) har vart.
Och sen så såg jag dem nyss här uppe vid hästhagen så de har ju inte gått ut.
Och de har ju inte blivit skadade eller nått sånt eftersom jag är nere hos dem varje kväll och räknar in dem och kollar att allt är okej och att allt är som det ska. Och det brukar det vara.
Medusa och Molgan har dock tappat sina öronbrickor men den är ju lätt åtgärdat, så det räknas inte.
(två lamm)

Nej nu går jag.
*vink vink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0