otursdagen...fredag den 18/7

Dagen började med att vi tänkte åka och fiska, jag och mina två vildungar, men sen började det att spöregna och åska och då var det ju bara att stanna hemma. så ingen fiske.
Kunde visserligen åkt ändå eftersom det åskade ju inte hela dagen, men att dra runt Loke i vagnen i spöregn kändes inte så kul.

sen ikväll så skulle jag ut med Nova för att kolla stängslet där de förra ägarna sagt att det varit en björn på,
så jag gick ner till hagen som vanligt och plockade in Nova och Chaplin.

Och när vi kommer till stallet, vem möter vi i stallet om inte Emil...med bara ETT horn!!
Ja, han hade slitit av sig ena hornet!
Så det var blod på hela stackars geten och han såg allmänt olycklig ut.

Fångade in honom, satte han i en box och sprang sedan in för att ringa veterinären.

Underbara veterinären!

En lugn kvinna dök upp.

Lugnade ner mig på två sekunder, tog tag i arbetet med stackars Emil´s avslitna horn.

Gjorde ett kanon jobb.

Jag hoppas bara att han klarar sig, men som det verkade på Vet så gör han nog det.

Henne skulle man ha när man ska blodprov på en själv, jag menar, lugnare och trevligare människa får man nog leta efter.
Och jag bor "granne" med henne (ja ja det är ett par km mellan, men i jämtländska mått så är det ganska nära)
Lyckliga jag och framför allt lyckliga Emil.
Tack igen.

Så nu har jag vart och strött spån i Nova´s Chaplin´s och Emil´s box.
Hästarna fick stå inne som sällskap till Emil så blir han inte så stressad.
Och jag tror knappast att hästarna har nått emot att få sova inne för en gång skull,
det har de ju inte gjort på nån månad nu.

Nej nu ska jag återgå till popcornskålen och att varva ner lite efter en händelserik eftermiddag och kväll.
Godnatt och sov gott.
Skriver mera idag kväll eller hur det nu blir eftersom kl är 01.41
*krama*

Kommentarer
Postat av: Zarah

Men herregud, stackars Emil.



Vi hörs senare! Kram

2008-07-19 @ 09:50:41
URL: http://zarza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0