Husdjursdagen i Alsen

Vart på husdjursdagen i Alsen idag.
En massa söta kaniner och höner/kyckligar/tuppar såg vi.
sen vart det en del kalvar, kor, hästar och grisar med.
det var väl sådär kul, men sen vart det en teater med Mamma Mu och Kråkan.
hmm...vad ska jag säga?
barnen gillade det iallafall och det var ju huvudsaken =)

Sen åkte vi en snabbis upp till Glösa och Älgklanen.
Där fikade vi lite och sen gck vi en sväng ner till hällristningarna.
Det är så underbart att vara på sådana platser.
Så mycket energi och så mycket berättelse.
Jag och S var framme och rörde vi stenen där hällristningarna är gjorda
(nej vi rörde inte hällristningarna)
Och det var ett sådan lugn man kände, och jag kände av pulsen i stenen.
Tänk va underbart det skulle vara om man kunde åka tillbaka till den tiden
och se hur de levde när de levde med harmoni med naturen och djuren.

Tog av bandaget på Emil idag, oj oj oj vad han skrek!
Ringde vet och sa att jag inte kunde ta bort kompresserna för de hade satt fast sig i blodet,
men vet sa att jag bara skulle dutta jätteförsiktigt men en fuktig svamp så skulle de sedan lossna av sig själva.
Men oj vad öm han är.
Lilla Emil gubben =(
Jag undrar dock fortfarande var 17 han kan ha skadat sig.

Nej nu ville Loke nått, han saknar väl sin tråkiga mamma som vill sitta vid datan i 5 min =/
uppdaterar ikväll men lite bilder oxå.
*kram*

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kl.21.49 Laddar upp lite nya bilder i väntan på Hajen 4

 
Bröderna Bus leker lego.


               va? 

      
ha ha ha, jag får vara i legolådan =)
                  
    
Loke busar, han vet att han inte ska vara i legolådan, men det är ju så kul =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0