väntar...

skall strax hämta Alfons på dagis.
Loke sover så jag får la väcka honom strax också.
Eller om S kan passa honom en liten stund.

Nu känns det iallafall som om hösten är här, tycker dock att detta höstväder är tråkigt,
då det för tillfället regnar och är allmänt skittråkigt.
men men det blir la fina dagar oxå.
Har tänt i kaminen i vardagsrummet, blir så mysig värme med kaminen.

egentligen borde jag städa och inte sitta här och skriva.
men jag behöver mest dammsuga och det vill jag inte göra när Loke sover.
jag gör det sen =)

skall även åka och handla lite sen i Mörsil.

Mymmlan åt på en ekorre i går, äckliga hund.
så för tillfället så får hon inte vara inne för jag klarar inte av att se henne.
Jävla äckliga hund.
Det var Pipen som hade fångat ekorre och dödat den, så jag tog den ifrån honom och grävde ner den
ganska djupt med stenar på, men äckelmymmlan grävde upp den igen...
så nu har jag grävt ner den ännu djupare och lagt stenar runt om den nere i hålet och stora stenar på och runt om,
så nu får hon verkligen kämpa om hon ska ha upp den.
men för tillfället så får hon vara bunden =( tills det mesta av ekorren försvunnit tack vare maskar och sånt.
ja ja det kanske inte var nått från äckelmagade, kanske skulle ha varnat innan...

skall fixa med hästarna lite ikväll,
bära in pallarna och lägga upp höet på dem och sen måste jag skaffa flera pallar.
skall ju ha massa mera hö snart och då måste allt vara på plats för sen när de första 2 ton kommer, ja, då måste de in snabbt och upp på pallarna för nu i höstrusket kan man inte vänta med att ta in höet när det kommit för då blir det ju födärvat.

ja ja nog med hö pratet.

finns det inget kul att skriva om idag?
skall kolla om jag har lite roliga bilder att lägga upp i eftermiddag =)

puss å kram

Kommentarer
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

Jag åt frukost samtidigt som jag läste inlägget...maskar...bläk.

:P

2008-08-22 @ 06:24:56
URL: http://jamilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0